اتصالات لوله کاروگیت هم یکی دیگر از از انواع اتصالات پلیمری بر پایه پلی اتیلن است که همانند سایر اتصالات دیگر لوله ها در صنعت و یکی از اجزای مهم در بخش پلی اتیلن به شمار می روند. کیفیت و دوام اتصالات کاروگیت در شبکه لوله کشی با کاربری های متنوع اهمیت زیادی دارد چرا حجم سیال عبوری از این تجهیزات بسیار بالاست. تفاوت اصلی اتصالات دوجداره با دیگر اتصالات پلی اتیلن، دیوار دوجداره آنها می باشد.

اتصالات کاروگیت

اتصالات لوله کاروگیت عکس از نوع لوله دوجداره و دارای لایه داخلی زرد رنگ می باشند و برای انتقال انواع مختلفی از سیالات و مایعات کارایی و کاربرد دارند. یکی از معایب اتصالات کاروگیت دارند این است که هیچ گونه فشار داخلی در آنها وجود ندارد یعنی سیال باید بدون فشار اتمسفری هدایت شوند. و در اصل این نوع از اتصالات چون از لوله های دوجداره کاروگیت تولید میشوند، بیشتر مقاومت مکانیکی دارند و بیشتر نقش یک جوی زیر زمینی را ایفا می کنند.

اتصالات کاروگیت از نظر مقاومت مکانیکی دقیقا طبق قطر لوله های کاروگیت تولیدی در کل به سه دسته ۱۶، ۳.۵ و ۶۴ کیلونیوتن طبقه بندی می گردند. که هر کدام در مصارف مختلف با توجه به نوع کاربرد و بار سطحی و زیرسطحی خاک مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به پیشرفت زمینه های استفاده از اتصالات کاروگیت، امروزه ما این اتصالات را در زندگی روزمره خود که رنگ بیرونی آنها مشکی رینگ و لایه داخلی آنها بیشتر به رنگ زرد میباشند، رو مشاهده کردیم.

انواع روش های اتصال دهی لوله کاروگیت

جهت اتصال دهی لوله کاروگیت و انواع اتصالات مربوطه با توجه به شرایط فشارهای داخلی و خارجی، آب بندی، مقاومت مکانیکی در برابر حرکت های طولی، مقاومت در برابر بار ناشی از پیش راندن یا کشیدن، شرایط کارگذاری و نصب و در آخر شرایط تولید به چهار نوع اتصال کوپلر و واشر، جوش لب به لب، جوش اکستروژه و جوش الکتروفیوژن در کاربری های اشاره شده تقسیم بندی می شوند.

روش های مختلف تولید اتصالات کاروگیت

اتصالات کاروگیت در سایز، ابعاد و اندازه های مختلفی در دو نوع مختلف که یکی از آنها به شکل کاروگیت و دیگری به شکل اسپیرال کاروگیت می باشند، تولید و عرضه می گردند. از نظر کارایی هر دو دارای کارایی یکسان بوده، فقط روش تولید آنها با یکدگیر متفاوت است.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up