لوله‌های زهکشی پلیکا، تولید شده از مواد اولیه پلی وینیل کلراید UPVC که به لوله پلیکا ساختمانی یا فاضلابی و به سه دسته لوله معمولی پلیکا، لوله پلیکا نیمه‌قوی و لوله فشارقوی پی وی سی معروف هستن که می‌توان گفت تقریبا نسبت به دیگر لوله‌های آبرسانی و فاضلابی و بخش زهکشی ۳۰ درصد را به خود در این بخش اختصاص داده‌اند. سایزبندی لوله‌های پلیکا پی وی سی از قطر ۲۰ میلمتر تا قطر ۳۱۵ میلیمتر و به صورت شاخه‌های ۶ متری و با ضخامت‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند.



لوله زهکشی پلیکا

لوله زهکشی پلیکا با توجه به اینکه این نوع از لوله در انتقال سیالات اعم از آب و فاضلاب بیشترین استفاده رو دارد، که در نهایت در بخش آب می‌توان هم به صورت ثقلی و هم به صورت فشار آب را هدایت کرد. ولی در بخش فاضلابی حتما میبایست به صورت ثقلی فاضلاب رو هدایت کرد. از این‌رو با توجه به توضیحات تقریبا مختصر و کوتاه بالا و با توجه به اینکه، زهکشی باید به صورت ثقلی و با فشار تقریبا خیلی پایین انجام شود، میتوان گفت از لوله پلیکا جهت لوله زهکش می‌توان استفاده کرد.

مقاومت لوله پلیکا زهکشی

لوله‌هایی که در بخش زهکشی و بعنوان لوله زهکشی در داخل زمین (دفنی) کار گذاشته می‌شوند، باید حتما از نظر مقاومت مکانیکی نیز مورد تایید باشند (یعنی فشار خاک یا بارترافیکی بروی لوله را تحمل کند)، که لوله پلیکا زهکشی در مقایسه با لوله زهکشی پلی اتیلن و لوله کاروگیت زهکشی، از نظر مقاومت مکانیکی کمتری برخوردار است. و در اینجا نمی‌توان گفت از آن نمیشه استفاده کرد. ناگفته نماند و در اینجا نمیخواهیم لوله پلیکا را، لوله ایی بدردنخور برای انجام زهکشی جلوه دهیم.

کاربرد لوله‌های زهکشی پلیکا

از مهم‌ترین کاربرد‌های لوله زهکشی پلیکا نصب آن‌ها برای خارج کردن آب‌های اضافی ناشی از بارش باران فراوان از اراضی کشاورزی است. با استفاده از این لوله می‌توان میان اکسیژن و میزان آب زمین کشاورزی تعادل برقرار کرد‌؛ بنابراین محصولات کشاورزی با رشد چشم‌گیری همراه می‌شوند. گاهی زمین‌ها شور و قلیایی هستند که برای استفاده از آن‌ها لازم است زمین شست‌وشو داده شود. برای خروج این آب‌ها از زمین و حاصلخیز کردن آن از لوله‌های زهکش پلیکا استفاده می‌شود.



دیگر کاربردهای لوله زهکش پلیکا

از دیگر کاربرد‌های لوله پلیکا زهکش استفاده در زمین‌های ورزشی است. برای خروج آب باران و جلوگیری از ایجاد گل‌ولای لوله‌های زهکش را نصب کرده و تمامی آب اضافی را به خارج از زمین ورزشی انتقال می‌دهند. گاهی در بعضی از قسمت‌های شهر و خیابان‌ها هنگام بارش باران یا جاری شدن آب شاهد جمع شدن تمامی آب در یک محل هستید. به‌منظور جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی لوله زهکش را نصب کرده و مانع از جمع شدن آب اضافی در خیابان‌ها می‌شوند. بر روی پل‌ها در هنگام بارش باران مقدار زیادی آب جمع‌آوری می‌شود. رطوبت ناشی از آب باران سبب فرسوده‌شدن پل خواهد شد. برای مقابله با این فرایند از لوله زهکش‌ پلیکا برای خرج کردن آب از روی پل استفاده می‌کنند.

نحوه زهکشی کردن لوله‌های زهکشی پلیکا

تمامی لوله‌های زهکشی در دو حالت شیاردار و سوراخ دار در بخش زهکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. که لوله زهکش پلیکا هم از این قانون پیروی می‌کند. نحوه سوراخکاری معمولا به صورت روتین و تولیدی با سوراخ‌های ۷ میلیمتری با فواصل ۱۰ سانتیمتری در طول و قطر لوله که به صورت نیمه مشبک از ۳ سوراخ تا ۲۰ سوراخه بسته به نوع و قطر لوله نمی‌توان تعداد سوراخ‌ها را دقیق گفت. معمولا استفاده کنندگان لوله زهکشی پلیکا بیشتر از نوع لوله شیاردار استفاده می‌کنن. نحوه شیاردار کردن لوله زهکشی پلیکا هم به قطر شیار ۳میلیمتر به طول ۲۰ سانتیمتری در طول لوله انجام می‌شود.



قیمت لوله زهکشی پلیکا

قیمت لوله‌های پلیکا براساس آیتم‌هایی همچون قطر لوله، نوع لوله شامل (معمولی، نیمه قوی و فشارقوی) و برحسب متر طول و قیمت تمام شده آن به صورت شاخه‌های ۶ متری محاسبه میگردد. و لوله پلیکا زهکشی، از خود لوله‌ همین لوله‌ها تولید می‌شود و با آن تفاوت که برای لوله پلیکا غیر از زهکشی، می‌توان از نوع پودری، گرانولی و استاندارد در فشار اتمسفری ۶ و ۱۰ بار استفاده کرد.

قیمت هر متر لوله سوراخ دار

قیمت هر متر لوله پلیکا زهکشی را می‌توان از قیمت ۱۶۰.۰۰۰ ریال محاسبه کرد. ولی در خصوص قیمت دقیق لوله لترال پلیکا، با در دست داشتن آیتم‌هایی همچون قطر لوله، فشار اتمسفری، شیاردار یا سوراخدار، نیمه مشبک یا تمام مشبک، ساده یا الیاف دار و از همه مهمتر متراژ لوله، که یکی از مهمترین آیتم‌ها میباشد، برآورد هزینه کرد. و نکته آخر حتما میبایست از لوله پلیکا استاندارد با فشار اتمسفری ۱۰ بار و دلیل مهم که میگیم حتما باید از ۱۰ بار، برای اینکه ضخامت لوله بیشتر باشد و موقع عملیات سوراخکاری یا شیار زدن، با مشکل مواجه نشویم و آیتم دیگر درجه یک بودن لوله می‌باشد. که متاسفانه بعضی از فروشندگان یا خریداران برای سود بیشتر به این امر توجه نمی‌کنند و موقع نصب و جایگذاری لوله با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. جهت استعلام قیمت لوله‌های سوراخ دار یا شیاردار لترال پلیکا می‌توانید از طریق شماره‌های شرکت با کارشناسان مجموعه کارا تجهیز در ارتباط باشید.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up