لوله‌‎ لترال سوراخ دار پلی اتیلن در میان چندین مورد از لوله‌ها جهت امر زهکش، در بازار و خریداران این نوع لوله برای جمع‌آوری آب‌های جاری روی زمین و انتقال آب، توانسته است رتبه بالایی رو کسب نماید. استفاده از لوله پلی اتیلن به طور ویژه مزایای زیادی برای کشاورزان نیز دارد. به همین دلیل شرکت کارا تجهیز نیز آن را پیشنهاد می‌دهد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران‌های فصلی و سیل‌آسا در آن زیاد است، استفاده از این لوله برای زمین‌های کشاورزی و مناطقی که نباید آب ساکن باشد، کمک‌کننده است.



لوله زهکشی پلی اتیلن

این نوع از لوله‌ها که از نامش پیداست با مواد اولیه پلی اتیلن با چگالی بالا تولید و عرضه می‌شود. لوله‌های HDPE در بخش زهکش به دو نوع لوله تک‌جداره زهکش و لوله زهکشی کاروگیت یا همان لوله دوجداره فاضلابی می‌باشد. که این دو نوع به نوبه خود در بخش آب از لوله تک‌جداره و در بخش فاضلاب از لوله کاروگیت استفاده می‌شوند. لوله‌های HDPE هم مانند لوله پلیکا زهکشی، که در محصول تولیدی قبل این شرکت اشاره شد، نیز از آن می‌توان بعنوان لوله شیاردار یا سوراخ دار تولید استفاده کرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن

استفاده از لوله‌های پلی اتیلن جهت انتقال آب و فاضلاب در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی بسیار متداول است. یکی از بهترین تولیداتی که در این زمینه استفاده می‌شود، لوله پلی اتیلن زهکشی است که با نام لوله HDPE نیز شناخته می‌شود. در گذشته این لوله‌ها از چدن ساخته می‌شدند که استحکام کمتری داشتند، ولی از قیمت و وزن بیشتری برخوردار بودند. با ورود فناوری پلی‌اتیلن، این ترکیب جایگزین چدن در لوله‌های انتقال آب شد و بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت.

لوله پلی اتیلن زهکش تک‌جداره

لوله تک‌جداره زهکشی نیز براساس جدول استاندارد وزنی و ضخامت لوله، تولید و عرضه میگردد. این نوع لوله در بخش آبرسانی و کشاورزی از قطر ۱۶ میلیمتر تا ۱۰۰۰ میلیمتر به صورت کلاف و شاخه بیشترین استفاده را برای آبیاری تحت فشار دارد. ولی در بخش زهکشی جهت هدایت آبهای سطحی و اضافه معمولا از قطرهای ۱۱۰ میلیمتر (۴ اینچ) تا ۱۰۰۰ میلیمتر (۴۰ اینچ) بیشتر استفاده می‌شود. حالا دلیل این امر نیز اقطار کوچک‌تر در لوله پلی اتیلن به صورت رول می‌باشد و تقریبا برای زهکش کردن، مقاومت ندارد و حتی یک سوم لوله از بین میرود.

مشخصات لوله سوراخ‌دار زهکشی

لوله‌های تک‌جداره پلی اتیلن با دونوع گرید PE80 و PE100 جهت زهکشی به صورت شاخه‌‌ایی و براساس استاندارد DIN8074 کشور آلمان و استاندارد داخلی با عنوان Isiri1331 و Astm تولید می‌شوند. استفاده از لوله تک‌جداره در بیشتر پروژه‌ها بعنوان لوله تحت فشار استفاده می‌شود و سیال با پمپ هدایت میگردد، که باید فشار اتمسفری را تحمل کند، ولی برای کاربرد زهکشی احتیاجی به لوله تحت فشار نیست. لوله جهت انجام این کار حتما میبایست گوشت لوله (Thickness) بیشتر باشد تا بتوان عملیات سوراخکاری انجام داد. در غیر اینصورت لوله با ضخامت کمتر و سوراخ شده، موقع عملیات نصب می شکند.



قیمت لوله پلی اتیلن زهکشی سوراخ دار

جهت تعیین قیمت نهایی لوله زهکشی پلی اتیلن عوامل متعددی را باید در نظر گرفت؛ با توجه به توضیحات در خصوص لوله‌های زهکش، نوع تک‌جداره بعد از کاروگیت بیشترین استفاده رو دارد. ولی متاسفانه خریداران به آیتم‌هایی که در ادامه اشاره می کنیم، توجه نمی‌کنند. قیمت تمام شده لوله‌های تک‌جداره پلی اتیلن زهکش به نوع گرید مواد اولیه تولید شده (PE100 – PE80 )، لوله استاندارد یا غیراستاندارد، قطر و ضخامت (براساس فشار اتمسفری)، مقدار عمق دفن (میزان خاک روی تاج)، بارترافیکی و متراژ بستگی دارد. شما عزیزان برای استعلام قیمت می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۰۱۴۱۸۲۴۵ با کارشناسان شرکت کارا تجهیز تماس گرفته، و قیمت لوله‌های پلی اتیلن لترال را در اسرع وقت برای شما ارسال کنند.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up