لوله‌ زهکشی پی وی سی پلیمرصنعت که در بخش محصولات انواع لوله‌ها، لوله زهکش و انواع لوله زهکشی اشاره شد، برای تخلیه آب‌های اضافی در گلخانه‌ها، زمین‌های ورزشی، مزارع کشاورزی، ساختمان‌ها (زیر یا بغل فونداسیون) و هر مکانی که بر اثر بارندگی یا بالا آمدن آب‌های زیرزمینی باعث خرابی می‌شود می‌توان از لوله‌های زهکشی استفاده کرد.

لوله زهکشی پی وی سی

لوله‌های زهکشی پی وی سی تولید شده از مواد اولیه پلی وینیل کلراید (PVC) یا همان پی وی سی به صورت کلافی در چهار سایز، لوله زهکش ۱۱۰ میلیمتر (۴ اینچ)، لوله زهکشی ۱۲۵ میلیمتر (۵ اینچ)، لوله زهکش ۱۶۰ میلیمتر (۶ اینچ) و لوله زهکشی ۲۰۰ میلیمتر (۸ اینچ) در سه حالت لوله زهکشی ساده، لوله زهکشی نیمه مشبک و لوله زهکشی تمام مشبک (شیاردار) ساده و الیاف‌دار (الیاف طبیعی) به صورت رول‌ ۲۵، ۴۰ و ۱۰۰ متری عرضه میگردد.


لوله زهکشی پی وی سی


انواع لوله‌های زهکشی

همان طور که در بالا به بررسی موارد مهم لوله زهکش پرداختیم، این گونه لوله‌ها دارای مدل و انواع گوناگونی می‌باشند که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. لوله‌های زهکشی را براساس فاکتورهای مختلفی، تقسیم بندی می‌کنند. یکی از این فاکتورها، ظاهر لوله است که بر این اساس، شامل انواع لوله ها به شرح زیر می باشد:

لوله زهکشی ساده

لوله زهکشی ساده دارای ساختار و عملکرد ساده‌ای می‌باشد. ظاهر آن خرطومی شکل نمی‌باشد. یکی از کاربردهای لوله زهکش ساده، قابلیت و توانایی نصب بر روی سطح زمین می‌باشد.

لوله زهکشی موج دار

ظاهر لوله زهکشی موج‌دار به شکل خرطومی می‌باشد و دارای موج هستند. برای زمین‌هایی ناهموار که دارای پستی و بلندی‌های عمیق هستند، بسیار مناسب می‌باشد. به علت موج دار بودن این گونه لوله‌ها، برای همه مکانها پرکاربرد نیستند.

لوله زهکشی متخلخل

لوله‌های زهکشی متخلخل، همواره دارای سوراخ‌هایی جهت جذب رطوبت هستند و ظاهر ساده و خرطومی شکل دارند.

انواع لوله‌های PVC زهکشی

لوله‌های‌ PVC زهکشی ساده بدون شیار می‌باشند، و می‌توان به صورت ساده و الیاف دار از آن جهت انتقال سیالات استفاده کرد. طراحی لوله‌ نیمه مشبک PVC بصورتی است که فقط نیم دور از لوله دارای شیار‌ و به صورت ساده و الیاف دار عرضه می‌گردد.

لوله زهکشی PVC تمام مشبک دور تا دور لوله دارای شیار است و همانند نوع دیگر آن ساده و الیاف دار نیز تولید میگردد. از آنجائیکه تمامی لوله‌های زهکشی اعم از لوله زهکش پلیکا، لوله زهکشی پی وی سی (PVC)، لوله زهکش پلی اتیلن (تک جداره) و لوله زهکشی کاروگیت (پلی اتیلن دوجداره) و دیگر لوله‌ها جهت استفاده و هدایت آب اضافی دارند و به صورت افقی جایگذاری و نصب میگردند، از این رو لوله‌های تمام مشبک زهکشی با توجه به سابقه شرکت پلیمرصنعت بیشترین کاربرد را در زهکشی‌های عمودی دارد.


جدول تعداد شیارهای لوله زهکش PVC

[TS_Advanced_Tables id=”5″ table_scope=”footable” styling_customize=”database”]

خواهشمند‌ است جهت رفع بهم ریختگی جدول گوشی خود را بچرخانید


معایب لوله زهکشی پی وی سی

تمامی محصولات صنعتی بخش آبرسانی و فاضلابی بی نقص تولید نمی‌شوند. هر کدام در مواردی معایب کوچک و بزرگی دارند. لوله‌های زهکشی پی وی سی به دلیل نحوه تولید آنها که به صورت کلافی می‌باشند، نیز میبایست ضخامت لوله نازک باشد (حداکثر ۵ میلیمتر)، تا بتوان آن را به صورت رول جمع کرد. این نازک بودن لوله هم باعث عدم مقاومت مکانیکی (تحمل فشارخاک بیشتر از ۱ متر) لوله به نسبت دیگر لوله‌ها که به صورت شاخه می‌باشند، برای‌عمق‌های بیشتر از ۱ متر و محل‌های دارای تردد سنگین، کاربرد ندارند. و در عملیات نصب و جایگذاری دو پهن می‌شوند.

قیمت لوله زهکشی پی وی سی

لوله‌های پی وی سی زهکشی در ۴ قطر ۱۱۰، ۱۲۵، ۱۶۰ و ۲۰۰ میلیمتر تولید می‌شوند. حداقل قیمت هر متر آن ۵۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد. قیمت لوله زهکشی پی وی سی بسته به قطر لوله، نیمه مشبک، تمام مشبک، ساده یا الیاف دار محاسبه می‌شود. برای قیمت به روز محصولات پی وی سی زهکشی از طریق شماره‌های شرکت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up