با پیشرفت تکنولوژی، در زمینه لوله‌سازی نیز تحولات بسیاری ایجاد شد. این تغییرات برای کسانی که نیاز به جمع آوری و انتقال آب داشتند، دستاوردهای مهمی به همراه داشت؛ چراکه آب جمع شده روی زمین باعث خرابی و ایجاد مشکلات زیاد برای کشاوزران یا دیگر مشاغل فضای باز می‌شد. یکی از این تولیدات که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته، لوله کاروگیت است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این لوله کسب کنید.



لوله زهکشی کاروگیت

معمولاً لوله زهکشی کاروگیت بسته به مورد استفاده‌، مشخصاتی دارد که باید براساس همان مشخصات انتخاب شود. متاسفانه عامه خریداران این لوله به اشتباه فکر می‌کنند لوله انعطاف‌پذیر است و به راحتی می‌توان آنرا با هر زاویه‌ایی خم داد. ولی درست نیست، لوله کاروگیت زهکشی داخل لوله کاملا صاف می‌باشد و بیرون لوله فنری شکل است. لوله‌های کاروگیت در کل فشار اتمسفری تا ۱ الی ۱.۵ بار تحمل دارند، یعنی بعبارتی نمی‌توان سیال را با فشار از داخل لوله انتقال داد. ولی برعکس، میزان مقاومت مکانیکی این لوله، از دیگر لوله‌های آب و فاضلاب بیشترین مقاومت مکانیکی تا ۶۴ کیلونیوتن (تحمل خاک روی لوله) را دارند.

مشخصات لوله کاروگیت

لوله‌های کاروگیت دوجداره پلی اتیلن با دو نوع گرید پلی اتیلن PE80 و PE100 با مواد اولیه از پتروشیمی‌های امیرکبیر، شازند، جم، مارون و اراک در دو نوع کاروگیت و اسپیرال در شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری از قطر ۱۱۰ میلیمتر تا قطر ۳۰۰۰ میلیمتر با مقاومت مکانیکی ۱۶، ۳۱.۵ و ۶۴ کیلونیوتن میتوان تولید کرد. این نوع لوله شامل دوجداره بیرونی با ظاهر موجدار یا حلقه‌حلقه و لایه داخلی صاف و صیقلی می‌باشند. لایه درون لوله کاروگیت سوراخدار اغلب به رنگ آبی و یا زرد دیده می‌شود. بهنگام دیدئومتری درون لوله کاروگیت این رنگ‌ها به بازدید کننده کمک می کنند. این نوع لوله دارای استحکام زیادی بوده و تمام فشارهای زیرسطحی و بارهای مرده و زنده وارده از سطح را تحمل می‌کند.



کاربرد لوله کاروگیت زهکشی

این نوع لوله همانند لوله زهکشی پلیکا و لوله زهکشی پلی اتیلن این لوله قرار است آب را از روی زمین یا زیرزمین جمع کند و انتقال دهد؛ بنابراین قابلیت استفاده در هر زمینی مانند کشاورزی، استادیوم‌های ورزشی و گلخانه‌ها را دارد. هنگامی که باران زیادی می‌بارد، آب روی زمین جاری می‌شود و این کار ممکن است به خاک آسیب بزند. به همین خاطر، این لوله‌های زهکشی آب را سریع جمع می‌کنند تا آسیب کمتری به خاک وارد شود. یک کاربرد دیگر این لوله‌ها بهتر کردن وضعیت زمین کشاورزی است. خاصیت جمع‌کنندگی آب باعث می‌شود تا املاح و مواد غیر مغذی از زمین جمع شود و حاصلخیری خاک افزایش یابد.

مشخصات فنی لوله کاروگیت زهکشی

در بعضی از کارگاه‌ها جهت سوراخکاری یا شیاردارکردن لوله‌ها از نیروی انسانی و با دریل عملیات زهکشی را بروی لوله‌ها انجام میدهند. که این امر باعث نامنظمی در ابعاد و تعداد سوراخ‌های بروی لوله می‌شود. در مجموعه کارا تجهیز با استفاده از دستگاه CNC این کار انجام می‌شود. به صورت روتین و استاندارد جهانی زهکشی، حتما میبایست قطر سوراخ ۵ تا ۷ میلیمتر بسته به قطر لوله (که این اندازه می‌تواند بزرگتر باشد) و در فاصله طولی به اندازه ۱۰ سانتیمتر سوراخکاری شود. در مورد شیاردار کردن لوله کاروگیت باید دقت شود که شیارها در عرض لوله انجام شود. چون در فاصله طولی لوله باعث پارگی حلقه‌ها و در نهایت مقاومت لوله از بین میرود.

آیتم‌های مهم جهت محاسبه قیمت لوله زهکشی کاروگیت

بعد از اینکه درباره لوله دوجداره کاروگیت و لوله زهکشی کاروگیت در اول مطلب توضیحات مختصری دادیم، و درباره مشخصات و مزایای آن اطلاعات کافی به دست آوردیم، در اینجا بحث قیمت مطرح می‌شود. که آیا این نوع لوله برای عملیات زهکشی از همه نظر اوکی بود، سوالی که پیش میاد، قیمت هر متر لوله زهکشی کاروگیت چقدر خواهد بود؟ در دنیای امروزی و با اینترنتی شدن بیش از ۷۰ درصد کسب و کارها می‌توان قیمت هر چیزی را که خواستین سریع پیدا کنید. ولی سوال اینجاست؛ آیا فقط با قیمتی که از یک سایت می‌بینید تصمیم میگیرد؟ واقعا کیفیت را فدای کمیت می کنید؟ واقعا نمیخواهید با دو نفر مشورت بگیرید؟ از دو کارگاه یا کارخانه بازدید کنید؟ با چندین دفتر مشاور مهندسی ملاقات کنید؟



قیمت لوله زهکشی کاروگیت

لوله‌های کاروگیت زهکشی با قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. البته نمیتوان گفت نوسان قیمت فقط برای این لوله یا یک محصول خاص می‌باشد. در مجموع نحوه محاسبه قیمتی هر متر از این لوله هم با دیگر لوله‌های زهکشی فرقی ندارد، که خریدار را گمراه کند. قیمت هر متر لوله زهکشی کاروگیت از ۵۵۰.۰۰۰ ریال شروع می‌شود. که این قیمت به آیتم‌هایی همچون قطر لوله (قطر لوله‌های کاروگیت داخلی می‌باشد)، وزن لوله، نیمه مشبک یا تمام مشبک بودن، سوراخ دار یا شیاردار، ساده یا الیاف‌دار و متراژ لوله بستگی دارد و می‌توان تا متری ۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال قیمت گذاری کرد. جهت محاسبه قیمت و لیست قیمت لوله‌های زهکشی کاروگیت تولیدی این شرکت میتوانید با کارشناسان کارا تجهیز تماس بگیرید.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up