لوله‌های انتقال فاضلاب در ساختمان‌های امروزی نقش بسیاری مهمی ایفا می‌کنند. در واقع، استفاده از بهترین لوله‌ها برای این بخش از ساختمان یک امر ضروری به نظر می‌رسد. لوله پوش فیت یکی از برترین لوله‌های مخصوص انتقال فاضلاب در جهان بوده که به دلیل طراحی خاص خود توانسته‌ است نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. برخلاف‌ لوله‌های معمولی که برای اتصال به یکدیگر به گرما یا چسب‌های خاص نیاز دارند، در لوله‌های پوش فیت تنها کار برای اتصال، فشار دادن دو بخش ابتدایی و انتهایی لوله‌ها است. همین امر موجب می شود تا فرایند نصب آن‌ها سرعت بسیار بالایی داشته باشید. استفاده از این لوله‌ها از نظر مکانی محدودیت خاصی ندارد. در واقع، در هر مکانی می‌توان از این نوع لوله‌ها استفاده کرد. در ادامه متن با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این محصول و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها به شما ارائه دهیم.



جنس لوله‌های پوش فیت

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب شده است لوله پوش فیت در بین کاربران به محبوبیت بی‌نظیری دست یابد، جنس یا مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این محصول است. برای تولید لوله‌های پوش فیت امروزی از ماده‌ای به نام پلی پروپلین استفاده می‌شود. پلی پروپلین را می‌توان از مهم‌ترین پلمیرهای موجود در صنعت تولید لوله‌های فاضلاب دانست. این مواد با داشتن ویژگی‌های بسیار مناسبی همچون مقاومت بالا گزینه عالی برای تولید محصولاتی همچون لوله‌های پوش فیت به شمار می‌آیند و همین امر موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های پوش فیت به سراغ این ماده بروند.

پلی پروپیلن تولید لوله پوش فیت

پلی پروپیلن دارای ساختار خاصی است که به شرکت‌های تولیدکننده اجازه می‌دهد تا لوله‌های پوش فیت را طبق نظر خود بسازند. وجود پلی پروپلین در لوله‌های پوش فیت موجب شده است تا لوله‌های مذکور علاوه بر طراحی مناسب، روند نصب بسیار سریعی نیز داشته باشند.



علت نام‌گذاری لوله‌ پوش فیت

شاید برای شما این سؤال مطرح شده باشد که چرا به این لوله‌ها، لوله پوش فیت گفته می‌شود؟ برای پاسخ به این پرسش باید به نحوه نصب این لوله‌ها اشاره کنیم. احتمالاً می‌دانید که برای نصب سایر لوله‌های فاضلاب معمولاً از دستگاه‌های خاصی همچون اتو لوله یا چسب‌های بسیار قوی استفاده می‌شود. طراحی لوله‌های پوش فیت به گونه‌ای است که بدون نیاز به هیچ‌ ابزار خاصی و تنها با وارد کردن فشار به دو طرف لوله‌های مد نظر می‌توانید آن‌ها را به هم متصل کنید. در واقع، کاربران می‌توانند دو لوله مورد نظر را در کنار هم قرار دهند و تنها با یک فشار بسیار مناسب، یک اتصال خوب بین‌ آن‌ها برقرار کنند.

همین امر موجب شده است تا نام این لوله‌ها به لوله پوش فیت یا push fit (فشار – جایگذاری) تغییر پیدا کند. در بازار کشور ما از این لوله‌ها علاوه بر پوش فیت با نام‌های دیگری همچون سرکوپله، نیوفلکس، لوله اورینگی و همچنین لوله سر سوکتی یاد می‌شود، اما معمولاً همان نام پوش فیت رایج‌تر است.

کاهش صدای حرکت سیالات

همان طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین معایب لوله‌های فاضلاب عادی آن است که با حرکت آب و سایر سیالات درون آن‌ها سر و صدای بسیار زیادی در ساختمان می‌پیچید. این امر به ساختار عایق نامناسب درونی آن‌ها برمی‌گردد. در واقع، اکثر لوله‌های رایج در بازار از عایق داخلی مناسبی برخوردار نیستند و این امر به معنای ایجاد سر و صداهای بسیار بلند است. قاعدتاً این امر به مرور زمان موجب اذیت و آزار کلیه همسایگان در یک مجتمع مسکونی می‌شود؛ زیرا هیچ‌ کس دوست ندارد سر و صدای ناشی از انتقال فاضلاب را تحمل کند. لوله پوش فیت دارای عایق خاصی است که دقیقاً به شما در این زمینه کمک می‌کند.

مهمترین مزیت لوله پوش فیت

در واقع، باید گفت که مهم‌ترین مزیت لوله‌های پوش فیت نسبت به سایر لوله‌های فاضلاب موجود در بازار همین مورد است. درون لوله‌های پوش فیت از محصولی به نام کامپند کمک گرفته می‌شود. در تعریف کامپند باید بگوییم که این ماده ترکیبی از پلمیر و یک پودر مخصوص است. این ترکیب به عنوان یک عایق بسیار عالی درون لوله‌های پوش فیت قرار می‌گیرد و می‌تواند مانع از خروج صدای حرکت سیالات مختلف شود. جالب است بدانید که این عایق بسیار عالی، صدای تولیدی را تا هفده دسی بل کاهش می‌دهد که واقعاً یک عدد بی‌نظیر است، البته باید به این نکته اشاره کنیم که این خاصیت تنها در لوله پوش فیت سایلنت وجود دارد.

عدم نشت سیالات درون لوله

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای لوله‌های پوش فیت آن است که این لوله‌ها به دلیل ساختار مقاوم خود در شرایط عادی به هیچ وجه نشت نمی‌دهند. در واقع، برخلاف لوله‌های ساخته شده از پلی اتیلن، این محصولات مقاومت بسیار مناسبی در این شرایط دارند. اگرچه عدم نشت سیالات یک قابلیت بی‌نظیر برای کاربران به شمار می‌آید، اما باید توجه داشته باشید که همین امر موجب افزایش کلی عمر این لوله‎ها می‌شود. هرچه احتمال نشت لوله کاهش یابد، احتمال ایجاد شکستگی در عایق‌های درونی و بیرونی نیز کمتر می‌شود و در نتیجه، لوله برای مدت بسیار بیشتری کاربرد و حالت اصلی خود را حفظ می‌کند.

بهترین نوع لوله فاضلابی

بنابراین، باید بگوییم که اگر به دنبال بهترین لوله فاضلاب هستید که مقاومت مناسبی در برابر نشت‌های ناشی از برخورد فیزیکی داشته باشد، بهتری گزینه لوله پوش فیت است. با خریداری این محصول می‌توانید از این بابت اطمینان داشته باشید و برای سال‌های طولانی از این محصول به نحو احسن استفاده کنید.

مقاومت عالی در برابر اشعه‌های خورشیدی

اشعه‌های خورشیدی که به آن‌ها Uv نیز گفته می‌شود، یکی از دشمنان اصلی لوله‌های فاضلاب هستند. این اشعه‌ها می‌توانند به مرور زمان موجب پوسیدگی و فرسودگی لایه بیرونی لوله فاضلاب شما شوند. به طبع، این موضوع نتیجه‌ای جز نشستی لوله فاضلاب و خرابی ساختار کلی سیستم شما ندارد. این در حالی است که لوله‌های پوش فیت حتی در این زمینه نیز برتری خاصی نسبت به لوله‌های فاضلاب عادی دارند. پلی پروپیلن و کامپند موجود در این لوله‌ها یک عایق حفاظتی فوق‌‌العاده مناسبی در برابر اشعه‌های uv خورشیدی ایجاد می‌کنند.

این عایق‌ حتی در زمان قرارگیری طولانی مدت در برابر بیشترین میزان uv، هیچ‌ تغییری و ضعفی از خود نشان نمی‌دهد. در واقع، شما می‌توانید لوله‌ فاضلاب پوش فیت را در محیط‌های بیرونی و در برابر اشعه‌های خورشید نیز نصب کنید،‌ آن هم بدون این که نگرانی خاصی در زمینه خرابی یا فرسودگی این محصولات داشته باشید.



داشتن سوکت سر خود

اگر بخوهیم به یکی دیگر از مزایای مهم بهره‌گیری از لوله پوش فیت اشاره کنیم، باید نامی از داشتن سوکت سر خود ببریم. سوکت سر خود موجود روی این لوله‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به خرید سوکت خاصی نسبت به نصب آن‌ها در محل مورد نظر اقدام کنید. علاوه بر این، وجود سوکت سرخود به معنای کاهش هزینه‌های نصب این محصولات است. در واقع، با خرید این محصولات دیگر نیازی به خرید سوکت‌های جداگانه ندارید و این موضوع موجب کاهش هزینه‌‌های کلی نصب سیستم فاضلاب شما می‌شود. شایان ذکر است که در میان لوله‌های مختلف فاضلاب تنها لوله‌های پوش فیت از این ویژگی برخوردار هستند و شما نمی‌توانید این سوکت‌های سر خود را در مدل‌های دیگر لوله فاضلاب مشاهده کنید.

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و اسیدی

لوله پوش فیت علاوه بر مقاومت بالا در برابر اشعه‌های خورشید و همچنین خوردگی بیرونی، دارای بهترین مقاومت در برابر کلیه مواد شیمیایی و اسیدی موجود در فاضلاب است. همان طور که می‌دانید، درون فاضلاب‌های عادی نیز مقدار بسیار زیادی ماده شیمیایی و به خصوص مواد اسیدی وجود دارد. یک لوله فاضلاب باکیفیت آن در برابر چنین موادی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد. خوشبختانه باید بگوییم که لوله‌های پوش فیت در این زمینه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. با خرید لوله‌های پوش فیت می‌توانید از لحاظ مقاومت لوله‌های مذکور در برابر مواد شیمیایی و اسیدی آسوده خاطر باشید.

علاوه بر این، لوله‌های پوش فیت حتی در شرایطی همچون حریق‌های شدید نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این یک ویژگی بسیار مناسب محسوب می‌شود که تنها در مدل‌های معدودی از لوله‌های فاضلاب می‌توان آن را مشاهده کرد.



اهمیت استفاده از لوله‌های پوش فیت

امروزه در اکثر ساختمان‌های مدرن از لوله پوش فیت برای انتقال فاضلاب استفاده می‌شود، البته با توجه به مزایایی که در این متن به آن‌ها اشاره کردیم، این امر واقعاً جای تعجب ندارد. لوله‌های پوش فیت یک انتخاب عالی برای افرادی به شمار می‌آیند که قصد دارند فرایند لوله‌کشی فاضلاب خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسانند. مهم‌ترین امر در زمینه خرید لوله پوش فیت، مراجعه به مراکزی است که این محصول را با بهترین کیفیت به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. گروه تولیدی و صنعتی کارا تجهیز با ارائه بهترین لوله‌های پوش فیت موجود در بازار توانسته است خود را به عنوان بهترین مرجع خرید این محصولات معرفی کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.


محصولات مرتبط دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up