مخزن پلی اتیلن از جمله مخازنی است که برای ذخیره آب شرب، انواع مواد شیمایی و انواع سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای ایران در فواصل مختلف سال از آب شرب محروم هستند و با مشکل کم آبی رو به رو هستند امروزه بازار پلی اتیلن خیلی پیشرفت کرده و به محبوبیت زیادی رسیده است.

استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن جهت تولید این نوع از مخازن به دلیل مزیت های فراوان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در تولیدات مخزن از انواع مختلف مواد اولیه پلی اتیلن با کیفیت های متفاوت برای تولید این محصولات استفاده میشود. هر یک از تولیدکنندگان مخزن پلی اتیلن با روش های گوناگون سعی در افزایش سهم فروش این محصولات در بازار نموده اند.

مخزن پلی اتیلن چیست ؟

امروزه مخازن پلی اتیلن چندلایه سهم بیشتری از بازار را نسبت به مخازن فلزی دارا هستند. مخزن پلی اتیلن از نظر وزن و مواد نسبت به مخازن با مواد جایگزین مقرون به صرفه هستند، مخزن پلی اتیلن هیچگونه تأثیر منفی بر محیط زیست نداشته و همچنین مزه، رنگ و کیفیت آب را تغییر نمی دهد و ۱۰۰ درصد هم قابل بازیافت می باشند. نکته ای که بسیار مهم که نباید در کاربردهای بهداشتی و خوراکی همچون نگهداری آب شرب نباید قیمت را فدای کیفیت نمود زیرا این کار می تواند طبعات جبران ناپذیری به بار می آورد که با توجه به این موضوع ما امکانی را برای خرید با کیفیت ترین محصولات پلی اتیلن فراهم نموده ایم.

تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت دارای گواهی نامه های بهداشتی و همچنین استاندارد ایران میباشند. ضمن اینکه کلیه محصولات با گارانتی های معتبر و خدمات پس از فروشی که توسط خود کارخانه مدیریت و به فروش میرسند. و از آن جایی که مخزن پلی اتیلن در انواع و اقسام مختلف ساخته میشود مخزن پلی اتیلن هم از نظر کیفیت هم از نظر ظاهر از مخازن فلزی و گالوانیزه بهتر است.



مخزن آب پلی اتیلن

ما با توجه به تجربه چندین ساله فروش انواع مخزن، منبع و تانکرهای پلی اتیلن و شناخت نیاز مشتریان، اقدام به انتخاب و فروش این محصولات گرفته ایم. همچنین سعی نموده ایم تا اطلاعات دقیق و کافی در ارتباط با هر یک از محصولات ارائه دهیم تا مشتریان گرامی با اطلاع و اطمینان کامل و متناسب با فضا و بودجه موجود بتوانند محصول مد نظر خود را انتخاب نمایند.

همانطور که در بالا اشاره شد مخازن پلی اتیلن جهت نگهداری موادی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو، مزه برای آنها بسیار مهم است و چون پلی اتیلن ماده ای است که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نمیدهد. این خصوصیات باعث شده پلی اتیلن بهترین گزینه برای تولید مخزن باشد. مخزن پلی اتیلن به علت مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده و زمان کاربری نسبتاً طولانی دارند. به علت خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن، مخزن پلی اتیلن در زمین های مرطوب از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.



انواع مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن شامل مخزن پلی اتیلن افقی، عمودی، مکعبی، زیر پله ای، مخزن پلی اتیلن ته قیفی، انواع وان و مخازن سم پاشی می باشند که هر کدام به صورت تک لایه، دو لایه و سه لایه جهت کاربرد خاص و ویژه ای بسته به سفارش شما خریدار محترم طراحی و تولید میشوند. که در پایان هر کدام از انواع مخازن رو به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

مخزن پلی اتیلن افقی

مخزن پلی اتیلن افقی ( خوابیده ) از حجم ۷۰ لیتر تا ۱۵۰۰۰ لیتر به صورت پایه دار تولید و عرضه میشوند. مخزن پلی اتیلن افقی به دلیل ساختار و شکل ظاهری خود، فشار حاصل از وزن مواد ذخیره شده در داخل مخزن را در سطح بیشتری نسبت به مخازن دیگر پخش کرده و در نتیجه در صورت نیاز به نصب مخزن آب در پشت بام، مخازن پلی اتیلن افقی بیشتر پیشنهاد میشوند.



مخزن پلی اتیلن عمودی

مخزن پلی اتیلن عمودی ( ایستاده ) این نوع از مخازن بر روی قاعده بنا شده و دارای دو نوع کوتاه و بلند از حجم ۱۰۰ لیتر تا ۶۵۰۰۰ لیتر که تا حجم ۳۰۰۰۰ لیتری به صورت سه لایه و تا ۶۵۰۰۰ لیتری به صورت تک لایه تولید میشوند. مخزن پلی اتیلن عمودی به صورت یکپارچه تولید شده و قیمت آن از سایر مخازن دیگر قیمت کمتری دارند. نصب مخزن پلی اتیلن عمودی بر روی پشت بام توصیه نمی شود مگر اینکه سطح محل نصب آن تقویت شده باشد. مخزن آب پلی اتیلن عمودی به دلیل استحکام بیشتر و هم چنین قیمت کمتر مناسب ترین گزینه برای استفاده در فضاهای باز میباشد.



مخزن مکعبی پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن مکعبی که با عنوان مخزن پلی اتیلن کتابی نیز شناخته میشود برای پاسخگویی به نیاز مشتریانی که فضای کافی برای نصب مخازن افقی و عمودی ندارند طراحی و تولید شده است. ابعاد مخازن مکعبی به گونه ای در نظر گرفته شده تا بتوان آنها را از باریک ترین درب ها و کم فضا ترین مکان های عبور داده و نصب کرد. درحال حاضر مخزن پلی اتیلن مکعبی این شرکت از حجم ۷۰۰ لیتری تا ۳۰۰۰۰ لیتری تولید میشوند.

مخازن پلی اتیلن معکبی برای برای جاهایی نظیر موتور خانه ها، زیر راه پله ها و اتاق های تاسیسات مناسب میباشد. محل نصب مخزن مکعبی نباید هیچ گونه شیب یا پستی بلندی داشته باشد همچنین نباید زیر مخزن آجر و یا تخته ای قرار داد تا ارتفاع مخزن افزایش داده شود در این حالت حتما باید تمام سطح زیر مخزن پوشانده شود و هیچ قسمتی از آن بر روی هوا معلق نماند.

لازم به ذکر است که مخزن پلی اتیلن مکعبی نسبت به مخزن پلی اتیلن افقی و عمودی به خاطر نوع طراحی و مواد اولیه بیشتر گرانتر می باشند و تنها در صورتی که مشکل جدی در ابعاد دیگر مخازن دارید، مخزن پلی اتیلن مکعبی پیشنهاد میشوند.

مخزن زیر پله ای پلی اتیلن

همانطور که از نام مخزن زیر پله ای پیداست این محصول جهت نصب زیر پله ساختمان ها طراحی و تولید شده است. زیرپله های ساختمان ها در اکثر موارد هیچگونه کاربری نداشته در نتیجه نصب مخزن آب ساختمان در این فضا می تواند بسیار مناسب باشد.

مخازن زیر پله ای از حجم ۵۰۰ لیتری تا ۲۰۰۰ لیتری تولید میشود. یکی از مشکلات مخازن قدیمی زیرپله ای در گذشته دفورمه شدن ( تغییر شکل دادن ) جزئی آن در طولانی مدت بود ( شکم آوردن مخزن پس از آبگیری ) به همین دلیل در طراحی جدید این مخازن از لوله تقویت کننده داخلی استفاده شده تا این مشکل برطرف شود.



مخزن ته قیفی پلی اتیلن

مخازن ته قیفی که در بازار به مخازن مخروطی یا مخازن زوک شناخته شده است. این نوع از مخازن با داشتن انتهای پایینی قیفی شکل امکان تخلیه مایعات و مواد به شکل کامل را مهیا می کنند. مخزن پلی اتیلن ته قیفی کارا تجهیز از حجم ۵۰۰ لیتری تا ۶۵۰۰۰ لیتری و به صورت تک لایه و سه لایه تولید میشوند.



انواع وان پلی اتیلن

وان های پلی اتیلن هم که از حجم ۳۰ لیتری تا ۳۰۰۰۰ لیتری به اشکال مربعی و مستطیلی شکل و به صورت تک لایه تولید میشوند. این نوع از وان ها بیشتر برای استفاده به صورت استخرهای آماده و در پرورش های ماهی بیشترین استفاده رو دارد.



مخازن پلی اتیلن سم پاشی

جهت نگهداری سیالات شیمیایی و انواع سم های کشاورزی جهت نگهداری سم و سم پاشی می توانید از مخزن پلی اتیلن سم پاشی کارا تجهیز استفاده نمایید. با توجه به این که کشاورزی یکی از قطب های اقتصادی مردم ایران میباشد از این رو بایستی تجهیزات کشاورزی نیز با بالاترین کیفیت در اختیار کشاورزان عزیز قرار گیرد. حجم های تولیدی مخازن سم پاشی از حجم ۶۰۰ لیتری تا سایز ۲۰۰۰ لیتری طراحی و تولید و در نهایت به بازار عرضه می گردد.

خصوصیات مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن از مواد اولیه پلی اتیلن گرید ۳۸۴۰ خوراکی و غذایی ساخته میشوند و بنابراین جهت ذخیره سازی از آب شرب، کاملا بهداشتی و مناسب می باشند. مخزن پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از خود نشان میدهد زیرا این مخازن از پلی اتیلن های سنگین تولید میشوند و وزن مولکولی آن ها بسیار بالا میباشد. مخزن پلی اتیلن قادر است تا زمان کاربردی و قابلیت مصرف و عمر مفید و طولانی نیز داشته باشد، زیرا این مخزن پلی اتیلن در برابر تمامی شرایط متنوع جوی مقاومت بالایی داشته باشند و علاوه بر این انعطاف پذیری بالایی نیز دارند که دوام آن ها را افزایش میدهد.

همچنین از مخزن پلی اتیلن سه لایه ای که تولید میشود میتوان برای نگهداری طولانی مدت آب آشامیدنی بدون این که تغییری در رنگ و مزه و بوی آن ها ایجاد شود استفاده نمود. از این رو از مخزن پلی اتیلن به دلیل داشتن خصوصیت ضد میکروبی و بهداشتی بودن آن ها در حمل و نگهداری محصولاتی همچون آب لیمو و ترشیجات و سرکه و انواع مواد لبنی و آب های آشامیدنی و محصولات خوراکی دیگر استفاده نمود. این مخازن برحسب نوع مصرف به صورت تک لایه و چند لایه تولید میشوند.

مزایای مخزن های پلی اتیلن

  • مقاوم در برابر شیمیایی و محلول‌های شیمیایی را دارند
  • دارای ظاهر زیبا، تنوع رنگی و حجم‌های مختلف میباشد
  • مقاومت در انتقال حرارتی مخزن پلی اتیلن ناچیز میباشد
  • دارای ضخامت بالا، سبکی وزن، استحکام و دوام بالا را دارند
  • مخازن پلی اتیلن به صورت یکپارچه و بدون جوش تولید میشود
  • دارای خصوصیت ضد باکتری، ضد جلبک و ضد میکروبی میباشند

مخزن تک لایه پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن تک لایه یا نیمه شفاف از یک لایه پلی اتیلن تولید میشوند و نور خورشید براحتی از مخزن عبور می کند. امکان رشد جلبک در لایه داخلی یا داخل مخزن پر از آب را فراهم می ساخت. این جلبک ها پس از خزان و مرگ غذای باکتری های بی هوازی را فرهم می کردند که از بدن آنها تغذیه می کردند. این فعالیت بیولوژیک موجب می گردید آب در مخزن پلی اتیلن بی رنگ یا تک لایه در حضور نور آفتاب دچار تغییر در بو و طعم گردد.



مخزن پلی اتیلن سه لایه

ولی مخازن پلی اتیلن سه لایه برخلاف تک لایه که از نامش پیداست از سه لایه شفاف و یک لایه مشکی تولید میشوند. مخزن سه لایه دارای لایه سفید رنگ بیرونی بوده که مقاومت محیطی و نوری بالا داشته و نقش عمده ای در بازتابش ( رنگ سفید ) یا جذب نور ( تیره ) را دارند. لایه میانی مخزن پلی اتیلن سه لایه به صورت عمده مشکی رنگ میباشد. این لایه از ترکیب دوده با سایز ذرات بسیار کوچک تولید می گردد.

این لایه به نور اجازه نفوذ به آب داخلی مخزن و در نتیجه شکل گیری جلبک را نمی دهد. در این مخازن لایه میانی مشکی رنگ مانع از عبور نور خورشید به داخل مخزن میشود. به این ترتیب جلبک ها بدون حضور نور خورشید شانسی برای رشد و تکثیر پیدا نمی کنند. مخازن سه لایه پلی اتیلن در تمام شرایط آب و هوایی ایران قابل استفاده می باشند و کاملا ضد جلبک و آنتی باکتریال هستند. بعد از این لایه، لایه ای از پلی اتیلن خالص میباشد که در تماس با آب شرب میباشد و این لایه می تواند از شکل گیری جرم بر روی سطح و افت کیفیت آب جلوگیری کند.



کاربرد مخازن پلی اتیلن از نظر لایه بندی

  • مخازن تک‌لایه جهت نگهداری مایعات در فضای سر پوشیده
  • مخازن تک‌لایه رنگی جهت ذخیره مایعات در فضای سرپوشیده
  • مخازن دو‌لایه جهت ذخیره مایعات در فضای باز در مناطق معتدل
  • مخزن سه‌لایه جهت ذخیره مایعات در فضای باز مناطق معتدل و…

فلسفه تولید و استفاده از مخزن پلی اتیلن سه لایه صرفا جهت جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل آب داخل مخزن و جلبک نزدن آب است برای این منظور یک لایه مشکی در بین دولایه داخلی و بیرونی بدنه مخزن پلی اتیلن ایجاد میشود که این لایه مشکی مانع از نور خورشید به داخل مخزن می گردد.

توضیح کامل لایه های تولیدی مخازن پلی اتیلن

| لایه اول ( لایه خارجی سفید )

لایه اول باید مقاوم در برابر تمام عوامل آب و هوایی، در برابر اشعه ماورا بنفش و به رنگ سفید که باعث کمتر شدن تولید حرارت از نور خورشید میباشد باعث حفظ دمای آب برای مدت طولانی مدت و رنگ و ضخامت این لایه با توجه به سلیقه و نظر مشتری قابل تغییر میباشد.

| لایه دوم ( لایه مشکی )

این لایه مانع از رد شدن نور به داخل مخزن می شود نقش یک فیلتر نوری را دارد و همچنین باعث استحکام ساختاری مخزن میشود. وظیفه اصلی این لایه جلوگیری کامل از نفوذ نور خورشید به داخل مخزن میباشد.

| لایه سوم ( لایه داخلی سفید )

این لایه با دیگر سیالات داخل مخزن که بیشترین این سیالات اغلب آب میباشد کاملا در ارتباط است این لایه هیچ گونه تاثیری بر روی کیفیت مواد و آب درون مخزن ندارد چون تمام این لایه ها به صورت (FOOD GRADE  ) تهیه میشوند و مواد اولیه محصول تولیدی مورد تایید سازمان دارو و غذا میباشد.

با توجه به توضیحات کامل در مورد انواع مخازن پلی اتیلن و لایه بندی های تولید مختلف مخازن که اشاره شد میتوان گفت بیشترین کاربرد در ذخیره سیالات به خصوص آب این سرمایه ملی را امروزه به خود اختصاص داده است. با توجه به اکثریت این مخازن که در فضای باز قرار می گیرند، بهتر است از مخازن پلی اتیلن سه لایه استفاده کرد.

تولید مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن با استفاده از سه روش روتومولدینگ، بادی، اکستروژن تولید می گردند. مخزن پلی اتیلن روتومولدینگ به صورت عمده بعد از پودر کردن گرانول های پلی اتیلن مخصوص فرآیند بادی و درون قالب هایی با اشکال از پیش تعیین شده ریخته شده و در سه جهت مختلف تحت حرارت و چرخش قرار می گیرند. همزمان با چرخش قالب درون کوره، پودر پلی اتیلن بر دیواره نشسته و ذوب میگردد و با خارج شدن مخزن پلی اتیلن از قالب و سرد شدن شکل نهایی مخزن پلی اتیلن قابل مشاهده میباشد.

اکثرا” مخازن پلی اتیلن تولید شده با استفاده از فرآیند روتومولدینگ چند لایه تولید میشوند. هر لایه در مخزن پلی اتیلن دارای خواصی متفاوت بوده و عمل خاصی را انجام میدهد. اکثر مخزن پلی اتیلن در محیط یا فضای باز نصب میگردند. مخزن پلی اتیلن به صورت عمده دارای مقاومت محیطی و نوری بسیار بالایی میباشند.

نحوه تولید مخازن پلی اتیلن

تولید مخزن پلی اتیلن به چند دلیل بسیار مقرون به صرفه تر و مفیدتر از سایر مخازن میباشد. از جمله قیمت مناسب تولید مخزن پلی اتیلن، نسبت به سایر مخازن فلزی و بتنی و یا حتی کامپوزیت عمر طولانی مخزن پلی اتیلن و سبکی وزن قابلیت محل سریع چه بصورت پر و یا خالی از دیگر مزایای تولید مخزن پلی اتیلن میباشد. تولید مخازن پلی اتیلن با روش (روتیشنال مدلینگ ) انجام میشود. این سبک تولید مخزن پلی اتیلن منجر به ساخت مخازن بصورت کاملا یکپارچه می گردد. ضمنا از مزایای این روش می توان به آسان بودن عملیات و تنظیم ضخامت مخازن در حین تولید مخزن پلی اتیلن بوسیله افزایش و یا کاهش مواد اولیه پلی اتیلن اشاره نمود.

فرآیند تولید مخازن پلی اتیلن

فرآیند تولید مخزن پلی اتیلن شامل مراحل ویژه ای است که مختصرا توضیح داده میشود. برای تولید مخزن پلی اتیلن باید فرآیند تولید را پشت سر گذاشت. فرآیند قالب گیری که روشی برای شکل دهی به پلاستیک ها در دما های بالا و پایین و در شکل قالب باز جهت تولید قطعات تو خالی و یک پارچه و بدون تنش های پسماند میباشد و طی این مرحله می توان با کمترین مقدار تولید ضایعات اشکال پیچیده ای را تولید کرد. عواملی همچون دما و زمان قالب گیری و روش و سرعت سرد کردن و سرعت چرخش قالب و نسبت سرعت محور های چرخش در فرآیند تولید تاثیر گذارند.

| پر کردن مواد ( داخل قالب )

شامل پر کردن قالب یا همان CHARJING میباشد که قالب که طی این مرحله که به صورت محصول نهایی طراحی شده باز میشود و مقدار معینی از ماده پلیمری مورد نظر به صورت پودر یا مایع در نیمه پایینی قالب ریخته میشود.

| حرارت دهی ( قالب )

شامل حرارت دهی یا HEATING می باشد که پس از آن که قالب بسته میشود ماشین شروع به کار می کند و قالب در داخل کوره حول دو محور عمود بر هم می چرخد. با این کار انتقال حرارت باعث ذوب شدن پودر داخل قالب میشود و سطح داخلی قالب به وسیله آن به طور یکنواخت پوشیده میشود.

| سرد کردن مخزن داخل قالب

که همان مرحله سرد کردن یا COOLING میباشد و در این مرحله قالب را در همان حالت چرخش، وارد ایستگاه خنک کننده می کنند و قطعه نهایی با سرد شدن قالب که به وسیله جریان هوا یا پاشش آب این کار انجام میشود و پلیمر درون آن را نیز سرد می کند شکل می گیرد.

| تخلیه نهایی مخزن

تخلیه محصول یا DEMOLDING از فرآیند تولید، تحویل محصول میباشد که با ایستادن ماشین از حرکت، باز کردن نیمه قالب از درون آن قطعه نهایی خارج میشود.

با طی کردن کامل مراحل توضیح داده شده مخزن پلی اتیلن تولید میشوند و این مخازن دارای حجم ها و اندازه ها و انواع متفاوتی می باشند که بر حسب نیاز مشتریان و مصرف کنندگان می توان در اختیار گذاشت. مخزن پلی اتیلن به دلیل بهداشتی و ضد میکروب بودنشان در نگهداری آب های آشامیدنی و مواد غذایی و بهداشتی نیز به کار برده میشوند.

قیمت مخزن پلی اتیلن

با توجه به شرایط اقتصادی و متغییر بودن روز قیمت مواد اولیه پلی اتیلن و دیگر عوامل تولید نمیتوان قیمت مخازن رو به صورت لیست در سایت قرارداد از این رو میتوان قیمت حدودی مخازن را با توجه به حجم و تیراژ تولید قیمت مخازن رو محاسبه کرد. به صورت کلی میتوان گفت که با ازدیاد حجم مخزن، قیمت مخزن آب به ازای واحد متر مکعب کاهش می یابد. ولی در کل قیمت مخازن پلی اتیلن سه لایه نسبت به مخزن تک لایه با توجه به ازدیاد زمان تولید می توان گفت ۱۰ تا ۲۰ درصد بالاتر میباشد. قیمت تانکرهای پلی اتیلن نسبت به سایر مخازن ذخیره آب مناسب تر است و قابلیت تولید این مخازن در ابعاد مختلف این مخازن را تبدیل به مخازنی پرفروش کرده است.

جهت قیمت روز انواع مخازن پلی اتیلن اعم از تک لایه و سه لایه به حالت های اشاره شده در بالا و نوع استفاده ( آب شرب ، کشاورزی و یا ذخیره اسید ) و در صورت در دست داشتن نقشه جهت سوراخکاری اتصالات ( سوراخکاری به صورت رایگان ) و تعداد مخازن با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کرده تا در اسرع وقت قیمت های مخازن برای شما خریداران ارسال شود.


محصولات مرتبط دیگر …

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up