از مهمترین آلاینده‌های موجود در فاضلاب صنایع مختلف، وجود روغن و چربی در پساب خروجی آنها می‌باشد. گاهی اوقات میزان چربی و روغن‌ها به قدری بالاست که حذف آنها ضرورت پیدا می‌کند. با ورود چربی و روغن به شبکه جمع آوری فاضلاب مشکلاتی از جمله رسوب ذرات چربی و روغن گرفتگی در دیواره لوله‌ها و اتصالات می‌کند. غلظت آلاینده‌های فوق در بعضی موارد به میزانی بالاست که بکارگیری یک واحد چربی‌گیری جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر نظیر آلودگی محیط زیست و گرفتگی چاه و انسداد مورد نیاز است. دستگاه چربی‌گیر به منظور تصفیه فاضلاب‌های تولیدی آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، کارواش، قالیشویی و واحد پیکینگ در صنایع فولاد و تصفیه خانه‌های واحدهای صنعتی غذایی، لبنی، کشتارگاه ها و … کاربرد فراوانی دارد.

به سبب کارایی و هزینه کم روش شناورسازی ثقلی، امروزه در اغلب موارد از روش جداسازی برای حذف چربی و روغن‌ها از فاضلاب استفاده می‌شود. در این روش تصفیه فاضلاب بصورت فیزیکی است که در پروسه نیاز به هیچگونه تجهیزات الکترومکانیکالی وجود ندارد. انجام فرآیند تصفیه براساس اختلاف وزن مخصوص روغن و چربی‌ها که کمتر از فاضلاب و در حدود ۹/۰ گرم برسانتیمتر مکعب است صورت میپذیرد، این ذرات تمایل به شناوری بر روی سطح فاضلاب را دارند. به منظور انجام این فرآیند تنها لازم است که یک محیط آرام و بدون اغتشاش برای فاضلاب فراهم گردد.

چربی گیر چیست ؟

چربی‌گیر یا چربیگیر فاضلاب، پکیج جداسازی چربی و مواد روغنی از مایعات و آب است. وظیفه اصلی چربیگیر جمع کردن چربی و روغن از پساب‌ها می‌باشد. به منظور جداسازی ذرات چربی و روغن از فاضلاب آشپزخانه و رستوران‌ها میبایست قبل از اتصال پساب خروجی فاضلاب به شبکه اصلی و یا تخلیه به چاه از یک واحد چربیگیر (GREASE TRAP) بهره‌گرفت. استفاده از چربی گیر ضمن سادگی کاربرد، هزینه بسیار کمتری را به همراه دارد.

با توجه به اینکه چربی دارای وزن کمتری از فاضلاب دارد در صورت ایجاد شرایط محیطی مناسب می‌توان با استفاده از دستگاه چربی‌گیر، که پساب چربی موجود در فاضلاب به راحتی به سطح فاضلاب آمده و میتوان آن را از جریان فاضلاب حذف کرد. استفاده از چربی‌گیر این شرایط را برای فاضلاب آشپزخانه‌ها فراهم می‌کند و در صورت کاربری مناسب، قادر به حذف بیش از ۹۸ درصد چربی موجود در جریان فاضلاب خواهد بود. چربیگیرها را میتوان بر روی زمین، داخل زمین، داخل آشپزخانه یا بیرون ساختمان نصب کرد و بر همین اساس نیز جنس و مقاومت آن تعیین می‌شود.



روش کار چربیگیر

چربی‌گیر روش کار بسیار ساده‌ای دارد، چربی گیر با گرفتن هر چربی و هر مواد جامد و مایعی کار می‌کند و این کار را نیز به خوبی انجام می‌دهد و چربی‌های موجود را از آب جدا می‌کند به این صورت که چربی‌گیر دارای دو لگن مجزا است که در لگن اول که هر ماده‌ای از لوله فاضلاب وارد آنجا می‌شود سرد شده و موجب جمع شدن روغن و مواد جامد بر روی سطح آب می‌شود و در کف لگن اول لوله‌های نصب شده که به مایع اجازه می‌دهد به لگن دوم وارد شود و بدین صورت است که مراحل تصفیه آب شکل می‌گیرد. همچنین این را باید در نظر گرفت که اگر دستگاه چربی‌گیر به طور منظم تمیز کاری نشود موجب گرفتگی و ترکیدگی لوله‌ها شود.

کاربرد دستگاه چربی گیر

  • پایین آوردن آلودگی آب به هنگام ورود به تصفیه خانه
  • جلوگیری از ورود روغن و چربی از فاضلاب به چاه جذبی
  • جلوگیری از مسدود شدن و گرفتگی چشمه‌های چاه جذبی
  • جلوگیری از پرشدن چاه جذبی به دلیل عدم ورود چربی و ذرات معلق

مهمترین کاربرد دستگاه چربی گیر

  • حذف روغن و چربی‌ها از فاضلاب : یکی از کاربردهای دستگاه چربیگیر در حذف روغن و چربی از فاضلاب میباشد که جهت جلوگیری از گرفتگی لوله ها، منهول و دیواره چاه‌های جذبی استفاده می‌گردد.
  • حذف مواد معلق و ذرات قابل ته نشینی از فاضلاب : جهت جلوگیری از پرشدن سریع چاه جذبی و همچنین جلوگیری از انسداد و گرفتگی لوله‌ها و منهول‌های فاضلاب میتوان از چربیگیر استفاده نمود. مواد قابل ته نشینی و چربی موجود در فاضلاب را میتوان توسط چربیگیر ثقلی حذف کرد که این امر سبب افزایش حجم مفید واحدهای بعدی تصفیه خانه و چاه جذبی میگردد.
  • متعادل سازی کیفی و کمی فاضلاب در سیستم های تصفیه فاضلاب : جهت متعادل‌سازی کیفی و کمی فاضلاب میتوان از چربیگیر استفاده کرد. به عبارتی مخزن چربیگیر علاوه بر عملیات چربیگیری به عنوان یک مخزن متعادل ساز نیز عمل می‌کند.
  • پیش تصفیه انواع فاضلاب‌های بهداشتی و تصفیه فاضلاب صنعتی و کاهش بار آلودگی فاضلاب : فاضلاب شهری و فاضلاب صنعتی دارای چربی می‌باشد که بایستی این چربی از فاضلاب حذف گردد. جهت حذف این چربی در تصفیه فاضلاب شهری و تصفیه فاضلاب صنعتی از چربیگیر استفاده می‌شود.

مشکلات ناشی از ورود چربی و روغن به چاه جذبی

ورود فاضلاب‌های حاوی چربی و روغن به شبکه جمع آوری فاضلاب که در بالا اشاره شد باعث رسوب ذرات چربی و روغن در دیواره لوله‌ها و اتصالات، بدنه چاه فاضلاب و به طبع گرفتگی اتصالات و پر شدن بی‌جهت و مکرر می‌شود. از طرف دیگر در اکثر رستوران‌ها مستقیماً پساب آشپزخانه را به داخل چاه تخلیه می‌کنند. این عمل باعث گرفتگی روزنه‌های موجود در دیواره چاه خاکی و در نتیجه کاهش درصد جذب بدنه چاه خاکی می‌گردد. بنابراین استفاده از چربی‌گیر جهت جداسازی و حذف ذرات معلق چربی و روغن از پساب، قبل از ورود به شبکه فاضلاب امری ضروری و اجتناب ناپذیر می‌باشد.

جنس بدنه دستگاه چربیگیر

از لحاظ جنس بدنه دستگاه‌های چربیگیری فاضلاب با متریال‌هایی همچون استیل، فایبرگلاس و پلی اتیلن تولید می‌شوند. در نوع استیل به صورت مکعب مستطیل، در مدل فایبرگلاس به صورت مکعبی و مدل پلی اتیلن به صورت استوانه تولید می‌شوند. محاسبه ظرفیت دستگاه چربیگیر برمبنای محاسبات خاص و تجربه قابل دستیابی است. برای مثال تعداد پرس غذا، تعداد صندلی‌ها، مساحت آشپزخانه، وجود و یا عدم وجود ماشین ظرفشویی در آشپزخانه و نوع غذایی که در رستوران یا کترینگ سرو میشود در محاسبات مد نظر قرار می‌گیرد.

از آنجایی که اکثر مردم با این محصول آشنایی کامل ندارند باید این توضیح را داد که قیمت چربیگیر براساس نوع جنس و مواد بکاررفته در بدنه و ضخامت آن تعیین می‌شود و اگر آشنایی کامل با استیل، فایبرگلاس و پلی اتیلن داشته باشید به راحتی میتوانید در قیمت‌گذاری چربیگیر تا اندازه خودتان محاسبه کنید؛ اما یک چربیگیر از پارامترهای مختلف دیگری همچون مدیای مابین بخش اول و دوم چربیگیر، دریچه ونت و دریچه‌های بازدید و… نیز برخوردار است.

انواع دستگاه چربیگیر

دستگاه‌های چربیگیر واحدهای کوچکی می‌باشند که در مسیر شبکه انتقال فاضلاب و زیر سینک‌ها نصب میشوند و از ورود چربی، ذرات ریز و جامدات درشت که موجب گرفتگی لوله‌ها می‌شوند؛ جلوگیری می‌کند. چربیگیر از قسمت‌های مختلفی چون (بدنه دستگاه، لوله ورودی (بهمراه فلنج) – سبد آشغالگیر – پکینگ مدیا و لوله خروجی آب(بهمراه فلنج)، لوله خروجی چربی و لوله ونت هوا تشکیل شده است. چربی‌گیرها را میتوان از متریال‌های (مواد اولیه) مختلف همچون آجری، بتنی، فایبرگلاس، پلی اتیلن و استیل تولید کرد که هر کدام از این نوع چربی‌گیرها در نهایت از نظر کارایی همانند همدیگر عمل می‌کنند و نوع آنها بسته به موقعیت و کاربرد محل با هم فرق دارند.

چربیگیر بتنی

چربیگیرهای بتنی یکی از قدیمی‌ترین نوع چربی‌گیر در قدیم می‌باشند. این نوع از چربی گیر در حدود ۳۰ سل قبل و حتی میتوان گفت بیشتر در صنایع مختلف جهت جداسازی استفاده شده است. چربی گیر بتنی که از نامش پیداست تولید شده از بتن و به صورت قالبی و بیشتر به صورت مکعبی در کارخانه تولید می‌شود. نحوه استفاده از آن بیشتر به صورت دفنی و بدون بار ترافیکی استفاده می‌شود.

معایب چربیگیر بتنی

معایب نوع بتنی بیشتر از مزایای آن هست، به دلیل اینکه بتن تقریبا قابل نفوذ می‌باشد و پس از وارد شده پساب فاضلاب به داخل چربی گیر به مرور زمان پساب به بدنه چسبیده و اگر به طور مرتب بازدیدهای دوره ای انجام نشود کم‌کم از نظر کارایی آن کاسته و مواد داخل چربی گیر روانه فاضلاب می‌شود. از این رو چربی جمع شده باید روزانه و به صورت مرتب خالی شود در غیر اینصورت میتوان گفت راندمان کاری آن به صفر میرسد. پساب وارده به داخل چربی گیر بتنی به دلیل تقریبا اسیدی بودن به مرور زمان که در داخل و بیشتر در گوشه‌های بدنه چربی‌گیر نفوذ کرده و باعث رشد باکتریها می‌شود و همین امر خوردگی به بدنه چربی گیر بتنی حمله کرده و سوراخ می‌شود. از مهمترین معایب چربی‌گیر بتنی میتوان به وزن سنگین و جانمایی آن اشاره کرد.



چربی گیر فایبرگلاس

فایبرگلاس از ترکیب الیاف شیشه، رزین و ماسه سیلیسی تشکیل شده که دارای خواص مطلوب می‌باشد. چربیگیر فایبرگلاس در صنعت آب و فاضلاب نسبت بتنی بیشترین استفاده و کمترین معایب را دارد. استفاده از فایبرگلاس در ساخت چربی گیر علاوه بر سبکی، باعث استحکام بسیار بالا و طول عمر طولانی آن خواهد شد. چربی گیرهای فایبرگلاس معمولا در خارج از آشپزخانه و در داخل زمین نصب میشوند تا اجازه جریان ثقلی به فاضلاب چرب داده شود. انتهای لوله خروجی چربی گیر در داخل فاضلاب شناور است تا باعث خروج پساب چربیگیری شده شود. اساس کار چربی گیر فایبرگلاس بر اساس یک قاعده ساده ثقلی استوار است.

چربی گیرهای فایبرگلاس خود با دو نوع تولید و عرضه میشوند. نوع اول آن به صورت استوانه افقی و در محل کارخانه تولید و به محل ارسال میشود. و نوع دوم آن به شکل مکعب مستطیل میباشد. که دارای دیواره مستحکم از جنس پنل های کامپوزیتی از جنس (SMC) بوده که به صورت پنلی یا مدولار در کنار هم قرار می‌گیرند.



ساختار چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیر فایبرگلاس توسط یک دیواره به سه قسمت تقسیم شده است. در قسمت اول سبد آشغالگیر دانه ریز نصب شده است که پساب چربی و روغنی که وارد چربی گیر فایبرگلاس میشود با این سبد ذرات جامد را از جریان فاضلاب جدا نماید. مواد جامد عبوری از سبد آشغالگیر در کف ناحیه اول تجمع یافته که یا به مرور هضم می‌شود و یا در صورت لزوم میتوان آنها را تخلیه کرد. در انتهای بخش اول، مدیای متراکم (PACKING) از جنس پی وی سی که باعث تغییر جهت ناگهانی جریان فاضلاب از حالت افقی به حالت عمودی می‌گردد. این تغییر جهت جریان از یک طرف در شناور سازی چربی بسیار موثر است و از طرف دیگر باعث ممانعت از فرار چربی محلول توسط انتهای لوله خروجی فاضلاب میگردد.

مزایای چربی گیر فایبرگلاس

  • عمر طولانی و تراوش ناپذیر
  • قابلیت مدفون شدن در زیرزمین
  • تعمیرات فوق العاده کم و بدون عایق کاری
  • مقاومت کافی در مقابل پوسیدگی و خوردگی
  • راندمان بالا در حذف روغن و چربی تا حدود ۹۸ درصد
  • مونتاژ شده در کارخانه، سبکی وزن، حمل و نصب راحت
  • هزینه بسیار پایین تر و اقتصادی تر نسبت به اجرای سنتی
  • آببندی کامل مخزن و جلوگیری از نفوذ هر گونه آلودگی به محیط
  • قابلیت اتصال به لوله‌، پلیکا، پلی اتیلن و پوش فیت در فلنچ‌های ورودی و خروجی


ویژگی چربی گیر فایبرگلاس

همانطور که در این بخش اشاره شد، چربی‌گیر فایبرگلاس به منظور جداسازی روغن‌ها و گریس‌های آزاد و پراکنده و همچنین مقادیر ناخالص مواد جامد معلق از فاضلاب یا جریان‌های فرآیندی طراحی شده است. زمانی که چربی گیر فایبرگلاس با طراحی مناسبی انجام شود و براساس نیاز شرکت بهینه شود،‌ هزینه فرآیند بسیار کاهش می‌یابد. میتوان چربی‌گیرها اولین مرحله از هر سیستم تصفیه فاضلاب هستند. با این وجود در برخی موارد از دستگاه چربی گیر به عنوان تجهیزات تصفیه موثر در انتهای لوله نیز استفاده کرد. یکی از بهترین چربی گیرها، چربی‌گیر فایبرگلاس است که عموما از روش گرانش نوع همبستگی استفاده می‌کند.

جداره‌هایی که در ساخت قطعات فایبرگلاس آن قرار داده شده است دارای استحکام بسیار بالایی می‌باشند. به کاربردن این روش برای تصفیه فاضلاب‌ها از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها می‌باشند. چربی گیرهای فایبرگلاس دارای ایزولاسیونی کامل هستند و عاری از هرگونه بو می‌باشند که در ابعاد، اندازه و حجم‌های متنوعی قابلیت ساخت هستند. از سری ویژگی‌های این چربی گیرها میتوان به حذف قطرات روغن آزاد برای دستیابی به کیفیت پساب ۱۰ppm، عمر طولانی، مقاومت مناسب،‌ حمل و نقل و نصب آسان و قیمت مناسب آنها اشاره کرد.

قیمت چربی گیر فایبرگلاس

چربی گیرهای فایبرگلاس که به اشکال مکعبی از حجم‌های ۵۰۰ لیتر تا ۵۰ متر مکعب به صورت قالبی و با پنل‌های فایبرگلاس تولید می‌شوند. و قیمت چربی گیر فایبرگلاس با توجه به حجم آن قابل تغییر و قیمت به روز شده رو با توجه به قیمت به روز مواد اولیه آن که رزین می‌باشد و دیگر آیتم‌های تولید نمی‌توان در اختیار شما عزیزان قرار داد. در کل چربی گیر‌های فایبرگلاس غیر از ابعاد مشخص شده که در کارخانه تولید می‌شوند (ابعاد روتین در جدول زیر) قابلیت تغییر در ابعاد آنها با توجه به محدودیت فضای جایگذاری آن وجود دارد که به دلخواه سفارش مشتری میتوان حجم مورد نظر را تولید کرد. البته لازم به ذکر است به طور مثال اگر حجم چربی گیر فایبرگلاس ۱ متر مکعب با ابعاد ۱ × ۱ × ۱ که تولید می‌شود و بخواهید ابعاد را تغییر داد چربی‌گیر مورد نظر سفارشی حساب می شود و ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد.


لیست قیمت چربیگیر فایبرگلاس

[TS_Advanced_Tables id=”8″ table_scope=”footable” styling_customize=”database”]

خواهشمند‌ است جهت رفع بهم ریختگی جدول گوشی خود را بچرخانید


چربی گیر پلی اتیلن

نوع دیگری از دستگاه‌های چربی گیر که در سیستم‌های چربی زدایی در فاضلاب آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها میتوان از آن استفاده کرد چربی گیرهای پلی اتیلن میباشد. این نوع از چربیگیر هم به جهت عملیات پیش فرض و حذف روغن و چربی از پساب‌های فاضلاب آشپزخانه کاربردهای بسیاری دارد. چربی گیر پلی‌اتیلن تولید شده از مواد پلی اتیلن با گرید PE100 با دو حالت افقی و عمودی به صورت استوانه دفنی و غیردفنی با قطر و طول قابل اجرا و تولید شده در محل کارخانه با توجه به نیاز کارفرما ساخته میشود.

گاها شنیده می‌شود عوام نحوه کارکرد دستگاه چربیگیر پلی‌اتیلن را با دستگاه مخزن سپتیک تانک پلی‌اتیلن اشتباه می‌گیرند. این درحالی است که چربیگیر جهت جداسازی چربی از آب میباشد و سپتیک تانک مخزنی است جهت پیش تصفیه و برای ته نشینی فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نقطه مشترک بین سپتیک تانک و چربی گیر پلی اتیلن، نحوه نصب و جایگذاری این دودستگاه که هر دو قابلیت دفن بودن در اعماق زمین و همچنین مقاومت مکانیکی بالا در برابر ضربان وارده از محیط بیرون یا فشار خاک روی مخزن است.



ساختار چربی گیر پلی اتیلن

با توجه به موارد اشاره شده چربی گیرهای پلی اتیلن به صورت استوانه و به حالت افقی در بیشتر موارد و با توجه به درخواست تولید، به حالت عمودی هم تولید خواهد شد. چربی گیر پلی اتیلن دارای یک مخزن به صورت یکپارچه و داخل به دو قسمت با استفاده از دیوایدر میانی تقسیم بندی میشود. در قسمت اول لوله ورودی بر روی عدسی در بالاترین نقطه جوش داده شده و پساب روغن و چربی از طریق لوله و عبور از سبد آشغالگیر وارد بخش اول چربی گیر خواهد شد.

پساب درشت با استفاده از سبد گرفته شده و روغن و چربی وارد بخش دوم چربی گیر می شود و بعد از سرد شدن که بر روی آب شناور میباشد از طریق لوله خروجی چربی وارد مخزن مخصوص چربی میشود در نهایت پساب بدون چربی که در بخش دوم چربی گیر میباشد با لوله سر ریز که در زیر خروجی چربی میباشد هدایت میشود به سمت چاه جذبی و ممانعت از آسیب رسیدن به چشمه های آب زیر زمینی میشود.

مزایای چربی گیر پلی اتیلن

  • امکان ذخیره لجن و چربی
  • کارایی بالا در حذف چربی و روغن
  • سبکی وزن و سهولت در حمل و نصب
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی
  • امکان حذف مواد معلق و ذرات قابل ته‌نشینی فاضلاب
  • مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و شرایط محیطی نامناسب
  • عدم نیاز به عملیات ساختمانی در محل برای ساخت چربی گیر
  • آب‌بندی کامل و عدم انتشار هیچ گونه آلودگی به خارج چربی گیر
  • امکان جابجایی چربی گیر حتی چند سال پس از نصب و راه اندازی اولیه
  • جداره بسیار مقاوم در برابر فشارهای وارده از سوی خاک اطراف چربی گیر
  • امکان دفن در زیرزمین با هدف انتقال ثقلی فاضلاب به چربی گیر و جلوگیری از اشغال فضاهای مفید
  • سهولت بهره برداری و تخلیه چربی و لجن از چربی گیر به سبب دارا بودن دریچه‌های بازدید و تخلیه چربی و لجن

قیمت چربی گیر پلی اتیلن

قیمت چربی گیر پلی اتیلن هم مانند نوع فایبرگلاسی هم شامل آیتم‌های مهم جهت محاسبه قیمت میباشد. چربی گیر پلی اتیلن نیز از حجم ۱ متر مکعب تا ۵۰ مترمکعب به صورت استوانه افقی و دفنی یا غیر دفنی مورد استفاده می‌شود. برای قیمت دقیق دستگاه چربیگیر جداسازی چربی با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

چربیگیر رستوران

فعالیت فست فودها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی در مقیاس‌هاى کوچک تا بزرگ باعث ورود فاضلاب‌هاى حاوى چربى و روغن به شبکه جمع آورى فاضلاب و رسوب ذرات چربى و روغن بروی دیواره لوله و اتصالات و در نهایت گرفتگى اتصالات می‌شود. از طرفى در اکثر رستوران‌هاى بین شهرى مستقیما پساب آشپزخانه‌ها را به داخل چاه تخلیه مى‌کنند که در صورت عدم استفاده از چربیگیر آشپزخانه، این امر باعث گرفتگى روزنه‌هاى دیواره چاه و در نتیجه کاهش قدرت تراوش چاه می‌گردد. بنابراین ضرورت جداسازى و حذف ذرات چربى و روغن از پساب، قبل از ورود به شبکه یا چاه جذبى امرى ضرورى مى‌باشد.

استفاده از روغن‌هاى گیاهى و حیوانى یکى از منابع اصلى در طبخ غذا به شمار مى‌آید. در فرآیند طبخ غذا اموری همچون شستشوى ظروف، آبکشى غذا و کفشویى آشپزخانه باعث تولید حجم قابل توجهى از فاضلاب چرب میشود. این فاضلاب عمدتا حاوی چربى و روغن و پسماندهاى غذا بوده و در گروه پساب‌ها و فاضلاب‌هاى چرب طبقه‌بندى مى‌گردد. به منظور جداسازى ذرات چربى و روغن از فاضلاب آشپزخانه رستوران؛ حتما میبایست قبل از اتصال این فاضلاب به شبکه اصلى و یا تخلیه به چاه از یک واحد چربیگیر رستوران عبور داده شوند تا ذرات معلق بهمراه چربی و روغن از فاضلاب جدا شوند.

چربیگیر زیر سینکی

چربی گیر زیر سینکی دستگاهی است جهت جمع آوری چربی‌ها در جاهایی که حجم کمتری از چربی دارند و نیز دارای فضای کمتری از نظر نصب دارند. چربی گیر زیر سینکی طراحی بسیار ساده و قابل حمل و ارزان قیمت دارند و اکثرا جهت پساب در منازل مسکونی تک واحده توصیه میگردد که هم میتوان زیر سینک و یا در کنار سینک نصب نمود و میتوان از طریق لوله تخلیه هر چند وقت یکبار آن را تخلیه کرد.

جنس بکار رفته در چربی گیرهای زیر سینکی معمولا از استیل یا فایبرگلاس تهیه میشود که دارای یک ورودی، یک خروجی و یک قسمت برای تخلیه چربی است. نحوه نصب چربی گیرهای زیر سینکی بدین صورت میباشد که از یک طرف به خروجی فاضلاب سینک و از طرف دیگر به لوله خروجی زیر سینک متصل میشود و در قسمت بالایی خروجی دیگر چربی‌ها جمع میشود که میتوان از آنجا تخیه کرد. چربیگیرهای زیر سینکی به دلیل کوچکی و عدم اشغال فضا در ابعادهای کوچک با ظرفیت‌های کم تولید میشود.

ویژگی های چربیگیر زیر سینکی

  • بازدهی بالای ۹۸ درصدی
  • هزینه تعمیر و نگهداری کم
  • نصب بسیار آسان و قابل جابجایی
  • این دستگاه کاملا بدون بو می‌باشد
  • جنس بکار رفته کاملا تقویت شده میباشد
  • اندازه دهانه لوله‌های ورودی و خروجی قابل تغییر است
  • علاوه بر چربی‌های معلق چربی‌های غیر محلول را نیز جدا می‌کند

قیمت چربی گیر

با توجه به عملکرد این نوع دستگاه جهت جداسازی پساب روغن و چربی‌ها که امکانپذیر میباشد و این دستگاه از نظر ساختاری به سه دسته بتنی، فایبرگلاس و پلی اتیلن که در بالا کاملا اشاره شد تقسیم بندی و قیمت دقیق دستگاه‌های چربی گیر را با توجه به آیتم‌های همچون نوع ساختار دستگاه اعم از بتنی، فایبرگلاس و یا پلی اتیلن، حجم چربی گیر، شرایط دفنی یا غیردفنی بودن دستگاه که در چربی گیرهای فایبرگلاس بیشترین نوع نصب آن باید به صورت دفنی و در چربی گیرهای پلی اتیلن میتوان هم به صورت دفنی و غیردفنی تولید کرد، محاسبه میشوند.

جهت قیمت دقیق دستگاه‌های چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلن برای کاربردهایی همچون واحدهای شخصی، مجتمع های بزرگ، رستورانها، فست فودها، قنادی‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی میتوانید از طریق سایت با کارشناسان شرکت کارا تجهیز ارتباط بگیرید.


محصولات مرتبط دیگر …

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خانم محمدی
    ۱۴۰۱-۰۳-۰۵ ۰۸:۳۰

    با سلام. وقت بخیر
    با اینکه مطالب سایت به نسبت دیگر رقبا کمتر هستش، ولی مفید. لطفا لیست قیمت هم بزارید.

    پاسخ
    • سلام. وقت عالی بخیر. خانم محمدی عزیز شما لطفا دارید، مطالب ه انشالا تا آخر خرداد ماه امسال حتما به روز میشه و لیست قیمت هم چشم، انجام وظیفه میشه. با تشکر

      پاسخ
  • آقای احمدی
    ۱۴۰۱-۰۳-۰۵ ۰۸:۳۷

    سلام و عرض ادب
    لطفا هم تفاوت چربی گیرها رو به خصوص چربی گیر فایبرگلاس با پلی اتیلن مطلبش رو بزارین سایت، و دوم اینکه لیست قیمت چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلن هم بزارین سایت. ممنون.

    پاسخ
    • سلام. عرض ادب و مهربانی خدمت مهندس احمدی عزیز. همکاران گروه محتوا در حال اتمام پروژه هستن و به دلیل تغییرات الگوریتم گوگل محتوا را کامل می کنیم و بعدا میزاریم داخل سایت. در خصوص لیست قیمت هم به امید خدا و ثباتی قیمت مواد اولیه حتما حتما انجام میشه تا آخر خرداد ماه. با تشکر

      پاسخ
  • باغستانی
    ۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۰۸:۴۸

    با عرض سلام خدمت عوامل کارا تجهیز. بنده در شهرهای شمالی در خصوص تصفیه فاضلاب ویلا تا متراژهای ۵۰۰ متر کار می کنم، و نیازمند لیست و مشخصات فنی دستگاه های چربی گیر هستم. مشخصات و قیمت با ابعاد را اگه ممکنه برای بنده از طریق واتساپ ارسال کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up